Tryb zapisów

Warunkiem zapisania dziecka do żłobka jest złożenie Karty Zgłoszeniowej i dokonanie bezzwrotnej opłaty (wpisowe) w kwocie 400 zł. Opłata zawiera ubezpieczenie dziecka, pomoce dydaktyczne, materiały plastyczne, środki higieniczne (mydło hipoalergiczne, ręczniki papierowe, chusteczki higieniczne), nocnik oraz naczynia.

W każdym kolejnym roku pobytu dziecka opłata wynosi 200zł.

Adaptacja

Adaptacja przebiega w dwóch formach:

Istnieje możliwość zapisania dziecka do żłobka wcześniej ,w trybie adaptacyjnym, komercyjnym, gdy mama przebywa jeszcze z dzieckiem w domu. Dziecko uczęszcza do żłobka w dniach gdy liczba dzieci na to pozwoli, podczas zajęć dydaktycznych, w zastępstwie dzieci nieobecnych, za zgodą dyrektora żłobka. Opłata w takim przypadku zależna będzie od liczby godzin przebywania dziecka w żłobku.

DNI ADAPTACYJNE

Przed rozpoczęciem uczęszczania dziecka do żłobka proponujemy 2 dni zajęć z rodzicami. Godziny są ustalane indywidualnie z opiekunkami.

PIERWSZY DZIEŃ

Rodzic wspiera dziecko w zabawie z rówieśnikami; jest obecny i aktywny-1 godzina.

DZIEŃ DRUGI 

Aktywność w zabawie i opiece nad dzieckiem przejmują opiekunki, rodzic staje się obserwatorem- 0,5 godziny

KOLEJNE DNI

Dziecko uczestniczy w zajęciach samodzielnie, zostaje z rówieśnikami i opiekunkami bez rodzica, w przypadku gdy rodzic sobie tego życzy może przez jakiś czas poczekać w szatni.

* w przypadku konieczności wydłużenia lub skrócenia procesu adaptacji program zostaje dostosowany indywidualnie.

 

KONTAKT:

+48 575 376 161 –  os. II Pułku Lotniczego 44
+48 518 656 898 – os. Dywizjonu 303 19 C
+48 515 504 107 – os. Na Lotnisku 10
+48 668 437 820, +48 508 315 115 –  ul. Anny Szwed Śniadowskiej 41

 

Adaptacja – jak przebiega, jak możemy pomóc?

Okres adaptacyjny rozpoczyna się 1 tydzień przed planowanym przyjściem dziecka do żłobka. Proponujemy Rodzicom aby wesprzeć swoją obecnością dziecko pozostając razem z nim przez kilka pierwszych dni w Żłobku. Celem zajęć adaptacyjnych jest ułatwienie – zarówno dzieciom jak i rodzicom – przeżycia rozłąki oraz stopniowe przyzwyczajenie do nowego miejsca. Podczas zajęć adaptacyjnych dzieci poznają nowe otoczenie, kolegów, koleżanki, z którymi będą spędzały czas na wspólnej zabawie. Wejście w ten zupełnie nowy świat z osobą najbliższą daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, nawiązanie szybszych relacji z ciociami i rówieśnikami.

Okres adaptacji przebiega w sposób różny w zależności od temperamentu dziecka i jego sytuacji domowej. Niełatwo wyznaczyć stałe ramy czasowe. Z pewnością jednak pierwsze dwa tygodnie (do miesiąca) będą okresem trudnym zarówno dla dziecka jak i dla rodziców. Jeżeli dziecko łatwo nawiązuje kontakty i jest na co dzień otwarte na nowe wyzwania to szybciej zaakceptuje nową sytuację. Jeżeli dziecko jest raczej wstydliwe, wcześniej spędzało czas jedynie z mamą, to będzie potrzebowało znacznie więcej czasu na oswojenie się z nową sytuacją.

Jest kilka zasad, które ułatwią naszemu dziecku zaadaptowanie się do nowych warunków. Pierwszą z nich jest skrócenie momentu pożegnania się z dzieckiem do niezbędnego minimum. Możemy dziecko przytulić, pocałować, zapewnić, że przyjdziemy po nie (na przykład: po obiadku, po spaniu, po podwieczorku) i zostawić w sali zabaw pod opieką wychowawców. Przedłużanie tego najbardziej stresującego (dla obu stron) momentu jest niekorzystne zarówno dla dziecka, które naprawdę będzie się doskonale bawiło, kiedy za rodzicem zamkną się drzwi, jak i dla rodzica, który musi iść do pracy zostawiając płaczące dziecko w placówce.

Dla dzieci z reguły najtrudniejsze jest pożegnanie z mamą. Jeśli to tylko możliwe, polecamy oddelegowanie do roli odprowadzającego taty dziecka lub babci czy cioci. Pożegnanie z taką osobą przebiega z reguły o wiele łagodniej, a dla taty pozostawianie dziecka w sali bywa często znacznie mniej stresujące niż dla mamy.

Po odebraniu dziecka ze żłobka nie należy od razu go wypytywać o to, co się działo w ciągu dnia. Jadłospis poznamy czytając tablicę ogłoszeń, plan dnia jest również ogólnodostępny. Dajmy dziecku czas na to, by samo rozpoczęło opowiadanie o tym, co przeżyło, z kim się bawiło i czy ładnie zjadło. Zwróćmy również uwagę, by w okresie adaptacyjnym nie zasypywać dziecka pytaniami o to, czy mu się tam podoba. Racjonalne argumentowanie nic nie pomoże w przypadku malucha chodzącego do żłobka, który żyje w rzeczywistości „tu i teraz”.

Postarajmy się również, by czas zaraz po odebraniu naszego dziecka ze żłobka był czasem odpoczynku od wydarzeń minionego dnia. Wybierzmy się na plac zabaw, na spacer, poczytajmy, opowiedzmy dziecku bajkę. Możemy dać dziecku jakiś drobny upominek, pamiętając jednak, że ważniejsze od prezentów jest poświęcenie mu naszej uwagi.

W przystosowaniu się dziecka do pobytu w żłobku pomaga również wprowadzanie podobnych, jasnych zasad w domu. Bardzo ważne jest dostosowanie rytmu dnia dziecka do rytmu żłobkowego, podawanie posiłków o podobnych porach i ujednolicona pora drzemki. Zalecane jest pilnowanie tych zasad nawet w czasie dni wolnych, by nie utrudniać dziecku oraz jego opiekunom powrotu do żłobkowego rytmu dnia w poniedziałki.

Pamiętajmy, że po każdej dłuższej przerwie, spowodowanej urlopem, wakacjami czy też zwyczajną chorobą (a na to musimy być przygotowani), proces adaptacyjny, zwłaszcza u małych dzieci, może przebiegać od nowa.

Dokumenty do pobrania

KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA DO ŻŁOBKA POBIERZ